sunnuntai 14. elokuuta 2011

Professori Fogelholm lihasmassasta

Professori Mikael Fogelholm totesi Ylen Hyvinvointi-illassa Radio Suomessa 11.8. leikkisään sävyyn:
...mä kuulun esimerkiksi sellaiseen tyyppiin jossa kestävyys kyllä paranee kun mä ...(?)..., mutta mä oon yrittänyt käydä punttisalilla, ja nyt kukaan ei näe, mutta maratoonarin olemuksesta voi päätellä ettei siitä punttisalista mitään iloa ollut.
Puhe oli erilaisten ruokavalioiden ja erilaisen liikunnan soveltuvuudesta erilaisille ihmisille. Kuntosaliharjoittelusta on terveyshyötyjä, vaikka ulkomuoto ei paljoa muuttuisikaan. Jos taas haluaa näkyviä muutoksi lihasmassan muodossa, kannattaa muistaa seuraavat säännöt:
  1. Syö enemmän kuin kulutat.
  2. Harjoittele lihasryhmä kerran viikossa, tee yksi sarja kutakin liikettä ja tee 3-15 toistoa sarjassa.
  3. Vähennä muuta liikuntaa, jos liikut paljon.
Fogelholmin tapauksessa "ongelma" on todennäköisesti kohdissa 1. tai 2., sillä olen nähnyt Mikaelin salilla ja harjoittelu sujui ihan hienosti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...